πλοίο

Σχετικά θέματα: λιμάνι, Περού, πτώση, Πειραιάς, δρομολόγιο

Βλάβη παρουσίασε ανοιχτά της Αμοργού πλοίο που άρχισε να πλέει με τον έναν καταπέλτη κατεβασμένο στη θάλασσα.Μεγάλη η έξοδος του Αυγούστου

Πρόβλημα στον καταπέλτη εμφάνισε επιβατηγό πλοίο που απέπλευσε από την Αμοργό με προορισμό Νάξο, Πάρο, Πειραιά.

Το ατύχημα αποδίδεται σε σφοδρή θαλασσοταραχή

Μηχανική βλάβη σημειώθηκε σε επιβατηγό πλοίο που...

Αναστάτωση προκλήθηκε στην Αμοργό όταν πλοίο που είχε μόλις αναχωρήσει παρουσίασε σοβαρή μηχανική βλάβη. Σε εξέλιξη η επιχείρηση ασφαλούς επιστροφής. Μηχανική βλάβη παρουσίασε το επιβατηγό...

Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή περαιτέρω προβλήματα

Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή περαιτέρω προβλήματα

Ελλάδα - Μηχανική βλάβη σε πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο από Αμοργό για Νάξο-Πάρο-Πειραιά

Μηχανική βλάβη σημειώθηκε σε επιβατηγό πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Αμοργό με προορισμό Νάξο, Πάρο και Πειραιά

Μηχανική βλάβη σημειώθηκε σε επιβατηγό πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Αμοργό με προορισμό Νάξο, Πάρο και Πειραιά.

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα πραγματοποιείται μέχρι αυτή την ώρα η έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου μέσω των εθνικών οδών. Σύμφωνα με την Τροχαία η κίνηση είναι αυξημένη αλλά τα οχήματα κινούνται με σταθερή ροή τόσο στην Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου όσο και στην Αθηνών-Λαμίας. Μικρές καθυστερήσεις θα συναντήσουν οι οδηγοί στα διόδια Ελευσίνας ενώ υπάρχει συμφόρηση στη […]

Χιλιάδες αδειούχοι του Αυγούστου, εγκαταλείπουν την πρωτεύουσα με προορισμό κυρίως τα νησιά και τις γαλάζιες ακτές της χώρας. Αναχωρούν γεμάτα τα πλοία για τα νησιά σε κάθε δρομολόγιο.

Σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η μεγάλη έξοδος του Αυγούστου με χιλιάδες εκδρομείς να αναχωρούν από τα λιμάνια της Αττικής προς τους προορισμούς της επιλογής

Κορυφώνεται η έξοδος των Αθηναίων προς τα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα, με τους αδειούχους του Αυγούστου να αναχωρούν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές

Η πολυπόθητη καλοκαιρινή άδεια ξεκινάει για πολλούς οι οποίοι εγκαταλείπουν το κλεινόν άστυ για κάποιο νησί ή κάποιο άλλο παραθαλάσσιο μέρος

Με την πληρότητα στα πλοία να αγγίζει το 100% και την κίνηση στους δρόμους να κορυφώνεται, η μαζική έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Σήμερα αναμένεται να αναχωρήσουν από το λιμάνι του Πειραιά, περισσότεροι από 31.000 επιβάτες

«Την επικαιροποίηση των άγονων γραμμών με πιο ευέλικτους και στοχευμένους διαγωνισμούς που να διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα αλλά και τη σταθερή εξυπηρέτηση των μικρών νησιών», καθώς και την θέσπιση «κινήτρων εισόδου στην ακτοπλοϊκή αγορά, είτε μέσω επιδότησης νεότευκτων πλοίων, είτε με πρόσβαση σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία», θέτει στο δημόσιο διάλογο, μέσω του mononews, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, ο οποίος απαντώντας στο ερώτημα «αν υπάρχουν αρρυθμίες», υποστήριξε ότι οι αρρυθμίες της ακτοπλοϊκής αγοράς αντιμετωπίζονται με το ίδιο ενωσιακό δίκαιο όπως ανάλογα γίνεται και για όλους τους άλλους επιχειρηματικούς κλάδους μέσω των Ρυθμιστικών και Εποπτικών Αρχών. Όσον αφορά για τη διαμόρφωση των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών πλοίων, ο Διονύσης Θεοδωράτος, είπε: «Την τρέχουσα περίοδο, εν μέσω των γεωπολιτικών- οικονομικών εξελίξεων, της αυξανόμενης σταδιακά εφαρμογής των περιβαλλοντικών μέτρων και του προκαλούμενου κόστους της πράσινης μετάβασης στην λειτουργία των ακτοπλοϊκών πλοίων πραγματοποιήθηκαν κάποιες παρεμβάσεις από πλευράς της πολιτείας οι οποίες συνδυαστήκαν με την πτώση των διεθνών τιμών των καυσίμων αλλά και των ενεργειών των ακτοπλοϊκών εταιρειών με στόχο την ενίσχυση της νησιωτικής σύνδεσης και τη διευκόλυνση των μετακινήσεων μέσω των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Παρά το γεγονός ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν δείξει με πολιτικές κοινωνικών αλλά και εμπορικών εκπτώσεων σε κατηγορίες επιβατικού κοινού ότι εφαρμόζουν κοινωνικά κριτήρια όπως σε πολύτεκνους, οικογένειες, νέους, φοιτητές, εκπαιδευτικούς πρέπει να παραδεχτούμε ότι τα λειτουργικά τους κόστη εξακολουθούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα αλλά και να αυξάνονται. Ανάλογα με τη γραμμή υπολογίζεται ότι το 30 με 50% των επιβατών ταξιδεύει με εκπτωτικά εισιτήρια. Ιδιαίτερα οι τακτικοί επιβάτες και οι νησιώτες με τα προγράμματα πιστότητας των εταιρειών δικαιούνται έκπτωση στις μετακινήσεις τους». Αναφερόμενος στο περιβαλλοντικό κόστος, ο Διονύσης Θεοδωράτος, επισήμανε: «Από πλευράς ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων παρά το σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος συμμόρφωσης ( νέο περιβαλλοντικού τύπου καύσιμο, το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών – E.U - E.T.S.), τον υψηλό Φ.Π.Α. στα εισιτήρια σε σχέση με άλλες ακτοπλοϊκές χώρες της Ε.Ε. και τις σημαντικές αυξήσεις στα πάγια λειτουργικά έξοδα όπως κυρίως μεταξύ άλλων, ανταλλακτικών, επισκευών συντήρησης της μισθοδοσίας, ασφαλιστικών εισφορών, εξόδων διαμονής και τροφοδοσίας πληρωμάτων, ασφάλισης σκάφους και μηχανής, κάλυψης ασφαλιστικών κινδύνων προστασίας και αποζημίωσης, απόσβεσης του αρχικού κεφαλαίου απόκτησης του πλοίου, χρηματοοικονομικά έξοδα, αποπληρωμής δανείων, τα λιμενικά τέλη και δικαιώματα κ.ά.) εφαρμόστηκαν ευέλικτες εμπορικές πολιτικές και συγκεκριμένα: · Με την σταθερή διατήρηση της τιμής των εισιτηρίων επιβατών και ΙΧ οχημάτων σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. · Με ειδικές προσφορές και εκπτώσεις στο πλαίσιο της εμπορικής τους πολιτικής και της κοινωνικής ευθύνης. · Εφαρμογής γενικά εκπτώσεων που φτάνουν και το 50%, σε διάφορες κατηγορίες επιβατών όπως οικογένειες, φοιτητές, πολυτέκνους και άλλων προσώπων ή κατηγοριών επιβατών αλλά και ειδικές εκπτώσεις ή προσφορές όπως σε κράτηση μετ’ επιστροφής, κράτηση πρώιμης περιόδου (early booking). Το πρόγραμμα εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου από πλευράς πολιτείας της επιδότησης άμεσα του εισιτηρίου για τους κατοίκους των νησιών συνέχισε να εφαρμόζεται, επιτρέποντας την επιστροφή μέρους του κόστους του εισιτηρίου. Η χρήση του επεκτάθηκε και στους φοιτητές νησιώτες και στους επαγγελματίες. Το επιβατικό κοινό υποδέχθηκε θετικά αυτές τις προσπάθειες, αν και δεν έλειψαν τα παράπονα, ειδικά στις γραμμές μεγάλης ζήτησης ή σε περιόδους αιχμής. Συνολικά, οι παρεμβάσεις αποτέλεσαν ένα πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της οικονομικότερης ακτοπλοϊκής μετακίνησης, αλλά το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής λόγω της πράσινης μετάβασης και του ΦΠΑ παραμένει ανοιχτό». Για τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου και τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία, ο Διονύσης Θεοδωράτος, τόνισε: «Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου σίγουρα ένα δύσκολο, αλλά αναγκαίο εγχείρημα. Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη βιωσιμότητα του κλάδου, την περιβαλλοντική συμμόρφωση και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Πρόκειται όμως για ένα εξαιρετικά δύσκολο και πολυπαραγοντικό εγχείρημα, με βασικό αγκάθι τη χρηματοδότηση. Σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που εξυπηρετούν τις εσωτερικές γραμμές υπερβαίνει τα 29 έτη. Αυτό δημιουργεί ζητήματα τόσο κόστους συντήρησης όσο και συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της Ε.Ε., οι οποίοι θα γίνουν ακόμα πιο πιεστικοί από το 2030 και μετά. Βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη διάλογος μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλων συναρμόδιων Υπουργείων, των ακτοπλοϊκών εταιρειών και των τραπεζικών/χρηματοδοτικών φορέων, ώστε να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο στήριξης για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και παράλληλα έχουν κατατεθεί προτάσεις, με στόχο την επιδότηση ναυπήγησης πλοίων με “πράσινη” τεχνολογία ή ενίσχυσης μέσω ειδικών προγραμμάτων που θα ενισχύσουν τη μετάβαση σε φιλικότερα προς το περιβάλλον υφιστάμενων πλοίων. Η απουσία όμως εξειδικευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων έως σήμερα για την ακτοπλοΐα αποτελεί τροχοπέδη. Χρειάζεται, επομένως μια σύνθετη και δαπανηρή διαδικασία, η επιτυχία της εξαρτάται από τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων της πολιτείας των εταιρειών και χρηματοδοτικών φορέων. Τα πρώτα βήματα έχουν γίνει, ωστόσο απαιτείται ξεκάθαρο χρηματοδοτικό εργαλείο και πολιτική βούληση για να αποκτήσει το εγχείρημα ουσιαστικό βάθος και προοπτική». Στο ερώτημα, «υπάρχει θέμα ανταγωνιστικότητας», ο Διονύσης Θεοδωράτος, επισήμανε: «Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ακτοπλοϊκού στόλου — τόσο στις εσωτερικές γραμμές όσο και στους διεθνείς πλόες — είναι επιτακτική ανάγκη και απαιτεί επικαιροποιημένες, στοχευμένες πολιτικές. Οι συνθήκες της αγοράς, οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από διεθνείς παρόχους, καθιστούν σαφές ότι το υφιστάμενο μοντέλο χρειάζεται ουσιαστική αναπροσαρμογή. Για τις γραμμές εσωτερικού: Ανανέωση του στόλου με πιο οικονομικά, περιβαλλοντικά φιλικά και ευέλικτα πλοία. Επενδύσεις στην ενεργειακή αποδοτικότητα: (ηλεκτρισμός, υβριδικά συστήματα, εναλλακτικά καύσιμα). Βελτίωση υποδομών στα λιμάνια και φιλικότερες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης των επιβατών και των πλοίων ούτως ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν πλοία νέας τεχνολογίας και να μειωθούν οι χρόνοι εξυπηρέτησης. Για τις γραμμές διεθνών πλόων: Θεσμική στήριξη και ισότιμη μεταχείριση έναντι των άλλων κρατών. Αναβάθμιση της ποιότητας υπηρεσιών με έμφαση στην καινοτομία, την ταχύτητα και την εμπειρία του επιβάτη. Προσαρμογή στις ευρωπαϊκές και διεθνείς ρυθμίσεις, με τεχνική και χρηματοδοτική υποστήριξη προς τις εταιρείες. Η ανταγωνιστικότητα του ακτοπλοϊκού στόλου δεν είναι υπόθεση μόνο των εταιρειών. Είναι θέμα Ευρωπαϊκής και Εθνικής στρατηγικής για τη νησιωτικότητα, τον τουρισμό και τη ναυτιλία γενικότερα». Για τα εμπόδια που υπάρχουν για την μετάβαση σε πράσινα καύσιμα, ο Διονύσης Θεοδωράτος, υποστηρίζει πως «η στροφή προς φιλικά καύσιμα και πιο

Συνεχίζεται η μαζική έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου προς τα νησιά και την επαρχία. Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση στην περιοχή του λιμανιού του Πειραιά...

Καθυστερήσεις στους δρόμους προς λιμάνι, αυξημένη η κίνηση και στα ΚΤΕΛ

Διεθνή - Περού: Κλειστό για ώρες το μεγαλύτερο λιμάνι, έπεσαν στη θάλασσα δεκάδες κοντέινερς από πλοίο

Σε πλήρη εξέλιξη η μεγάλη έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου

Οικονομία - Από την ενέργεια μέχρι το AI και την τέχνη

Το λιμάνι του Καγιάο, το μεγαλύτερο στο Περού, έκλεισε για έξι ώρες, την Παρασκευή (01.08), εξαιτίας πτώσης περίπου 50 εμπορευματοκιβωτίων

Η μαζική έξοδος των αδειούχων του Αυγούστου αναμένεται το Σαββατοκύριακο (2-3/8), με πληρότητες στα πλοία που φτάνουν στο 100%.

Δεκάδες εμπορευματοκιβώτια έπεσαν από πλοίο στ' ανοικτά του λιμανιού Καγιάο στο Περού «λόγω σφοδρής θαλασσοταραχής», μ' αποτέλεσμα να διακοπεί η λειτουργία του για έξι ώρες.

Το πλοίο Ever Lunar μετέφερε 7.000 εμπορευματοκιβώτια και έφθανε στο Περού από τον Παναμά, όταν σημειώθηκε το ατύχημα στα ανοικτά του λιμανιού Καγιάο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το ατύχημα αποδίδεται σε σφοδρή θαλασσοταραχή λόγω της οποίας ισχυρά κύματα χτυπούν την ακτογραμμή τις τελευταίες ημέρες.

Tο ατύχημα αποδίδεται σε σφοδρή θαλασσοταραχή - Δεν πρόκειται για επικίνδυνο φορτίο, διαβεβαιώνουν οι Αρχές

Το λιμάνι του Καγιάο, το μεγαλύτερο στο Περού, έκλεισε για έξι ώρες χθες Παρασκευή εξαιτίας πτώσης περίπου 50 εμπορευματοκιβωτίων από πλοίο με σημαία Ταϊβάν. Ο λιμενάρχης Αμίλκαρ Βελάσκες δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο Canal N ότι η λειτουργία του λιμένα έχει πλέον αποκατασταθεί, επισημαίνοντας ότι σκάφη περιπολούν για να διασφαλίσουν

Το πλοίο Ever Lunar μετέφερε 7.000 εμπορευματοκιβώτια και έφθανε στο Περού από τον Παναμά

Η ελληνική ναυτιλία, με 5.691 πλοία, αντιπροσωπεύει περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας (σε όρους deadweight - dwt), καθιστώντας την Ελλάδα τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο. Σε μια εμπεριστατωμένη έκθεση, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, παρουσιάζει τα επιτεύγματα της ελληνόκτητης ναυτιλίας και την σημαντική της προσφορά στην παγκόσμια ναυτιλία, στην Ευρώπη και στην εθνική οικονομία. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι Έλληνες πλοιοκτήτες αυξάνουν συνεχώς τις παραγγελίες τους για νέα πλοία - με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 56,2 εκατ. dwt, έναντι 14,4 εκατ. dwt το 2021 Όπως επισημαίνεται στην ετήσια έκθεση της ΕΕΕ, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών, ο αριθμός των νέων πλοίων που έχουν παραγγείλει οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 5 φορές. O ελληνόκτητος στόλος είναι επίσης ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων και ο μεγαλύτερος στόλος εφοδιασμένος με SΟx scrubbers. Καταγράφει, επιπλέον, υψηλότερα ποσοστά χρήσης προηγμένου περιβαλλοντικού εξοπλισμού σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει παρουσιάσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, αυξάνοντας τη χωρητικότητά του κατά περισσότερο από 42% από το 2015 μέχρι σήμερα. Η ελληνική ναυτιλία δραστηριοποιείται κυρίως στον bulk/tramp τομέα, ενώ παράλληλα είναι ο μεγαλύτερος μεταφορέας φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών (cross-trader) στον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024, ελληνικά πλοία προσέγγισαν λιμάνια σε 176 χώρες ανά την υφήλιο. Ο τομέας της bulk/tramp ναυτιλίας μεταφέρει βασικά αγαθά, όπως τρόφιμα, πρώτες ύλες και ενεργειακά προϊόντα χωρίς σταθερά δρομολόγια. Αυτό συνεπάγεται ότι η ελληνική ναυτιλία διαθέτει υψηλό βαθμό ευελιξίας και ανταποκρίνεται ταχύτατα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Η ναυτιλία, τονίζει η ΕΕΕ. έχει κατορθώσει να βελτιώσει την ενεργειακή της απόδοση και να παραμείνει ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς, χάρη στις τεράστιες επενδύσεις σε νέα πλοία και σε μετασκευές που ενσωματώνουν πράσινες καινοτομίες. Η ναυτιλία εγγυάται την επισιτιστική και ενεργειακή ασφάλεια, καθώς και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας της ΕΕ, διακινώντας το 75% του εμπορίου της με τρίτες χώρες. Οι χώρες της ΕΕ βασίζονται σε εισαγωγές για το 95% των αναγκών τους σε πετρέλαιο και πετρελαϊκά προϊόντα, το 90% των αναγκών τους σε φυσικό αέριο και το 47% των αναγκών τους σε στερεά ορυκτά καύσιμα8 . Από τις εισαγωγές αυτές, το 89% του πετρελαίου και των πετρελαϊκών προϊόντων, το 47% του φυσικού αερίου (LNG) και το 93% των στερεών ορυκτών καυσίμων μεταφέρεται από πλοία. Επιπλέον, η ναυτιλία της ΕΕ αποτελεί από μόνη της έναν δυναμικό τομέα, με τον συνολικό οικονομικό της αντίκτυπο να εκτιμάται σε 127,8 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ελληνική ναυτιλία, καθώς αντιπροσωπεύει πάνω από το 61% του ελεγχόμενου από την ΕΕ στόλου. Η ναυτιλία είναι ο πιο εξωστρεφής τομέας της ελληνικής οικονομίας, με συνολική οικονομική επίδραση που κυμαίνεται μεταξύ 7%-8% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας κάθε χρόνο. Οι εισροές στην ελληνική οικονομία έχουν ξεπεράσει τα 150 δισεκατομμύρια ευρώ την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι Έλληνες εφοπλιστές επανεπενδύουν ναυτιλιακά κεφάλαια και σε άλλους τομείς, τα οποία ανέρχονται σε 1,4-1,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως. Ειδικότερα, επισημαίνεται στην έκθεση της ΕΕΕ, ποσοστό 15% των ετήσιων συναλλαγών στην εγχώρια αγορά ακινήτων αποδίδεται σε επενδύσεις πλοιοκτητών ενώ σημαντικές επενδύσεις γίνονται στους μεγαλύτερους ομίλους των κλάδων ενέργειας, τουρισμού, μέσων ενημέρωσης και αθλητισμού. Η ναυτιλία διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην απασχόληση, καθώς περίπου το 10% της συνολικής μισθοδοσίας στον ιδιωτικό τομέα της χώρας σχετίζεται με τον κλάδο, ο οποίος προσφέρει σχεδόν 160.000 θέσεις εργασίας (άμεσα και έμμεσα) στην Ελλάδα. Αυτές οι θέσεις εργασίας είναι υψηλής ποιότητας και καλά αμειβόμενες, καθώς εκτιμάται ότι ο μέσος μισθός στις ναυτιλιακές εταιρείες είναι 3 φορές υψηλότερος από τον μέσο όρο του μισθού στον ιδιωτικό τομέα. Διαβάστε επίσης Στην οικογένεια Μελισσανίδη τα 160 στρέμματα στην Αγία Τριάδα Θεσσαλονίκης που ανήκε στο Υπερταμείο Μελίνα Τραυλού: Πρώτη παγκοσμίως με 5.700 πλοία η ελληνική ναυτιλία Pierfrancesco Vago: Σχεδιάζουμε τα κρουαζιερόπλοια της MSC για τις επόμενες γενιές – Ρότα προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων

entypos © 2015–2025